Wellicht denkt u nu: ‘weer een artikel over content marketing?’ Begrijpelijk want marketeers zijn er erg goed in zichzelf aan het werk te houden. Een term als contentmarketing bijvoorbeeld, bestond een aantal jaren geleden niet. Inmiddels worden er boeken mee volgeschreven en is het steevast een onderwerp op marketing seminars en tegenwoordig webinars.
Als succesvolle ondernemers dat soort ‘content’ lezen, denken ze veelal: “dat is niets nieuws, dat deden wij jaren geleden al”! En dat is ook zo, maar goed wat je die content marketeers wel moet toegeven, is dat ze goed kunnen benadrukken wat nu zo belangrijk is in marketing communicatie.
Verhoog de conversie met afbeeldingen en graphics
U moet maar eens bij u zelf nagaan hoe u online teksten leest. We krijgen heel veel informatie binnen en we moeten dus snel bepalen of dat artikel de tijd het waard is om te lezen. We hebben immers wel meer te doen! U kent vast het woord ‘clickbait’? Ook ervaring met titels die u verleidden om door te clicken? Dan moet de inhoud wel net zo interessant zijn, anders voelt u zich genept en bent u zo weer weg. Nu is de tijd dat iemand op een webpagina blijft een belangrijk signaal voor google om de kwaliteit van die pagina te beoordelen. Als U dan zelf blogs schrijft op uw website, dan wilt u toch ook graag de boodschap overbrengen?
De volgende tips helpen daarbij:
Gebruik titels en subtitels
Herkent u dat het fenomeen dat u snel een artikel scant en eerst flarden ervan leest alvorens u besluit verder te lezen? Titels en subkopjes spelen daar een belangrijke rol in. Die bepalen voor u om te besluiten verder te lezen. Gebruik dus daarom ook geen ‘clickbait’ titels, want U wilt toch graag uw lezers informeren?
Probeer ook eens buttelpoints uit of nummering om een aantal zaken op een rijtje te zetten.
Voeg één of meerdere afbeelding of infographics toe!
Het merendeel (90 procent volgens de experts), van de informatie die onze hersenen registeren, is visueel. Voeg daarom af en toe een afbeelding of infographic toe. Om het je lezer makkelijker te maken. Maar vooral ook omdat mensen over het algemeen lui zijn als het op lezen aankomt. Als je afbeeldingen toevoegt, zorg je er dus voor dat je lezers je boodschap beter onthouden.
We onthouden namelijk (let op dit zijn bulletpoints):
Goede foto’s
Het is daarom handig om een goed beeldbank op te bouwen zodat je altijd uit vooraad kunt putten en dat een goede webpagina niet in de weg staat. Een goede bedrijfsfotograaf kan u helpen om dit op te bouwen. Als u denkt aan een nieuwe website, een bedrijfsjubileum of een andere publikatie, praat dan eens met een professioneel fotograaf bij u in de buurt hoe dat werkt en wat het kost.
Het is aan te bevelen om eerst een goed bedrijfsreportage te laten maken, om vervolgens jaarlijks met kleinere opdrachten de foto serie up to date te houden.
Je kunt hierbij denken aan:
|
https://www.studiohig.com/ |
