14.9 C
Nederland
april 13, 2024
V.I.P. Baits
Image default
Zakelijk

SEO site migratie

Bent u in het proces van het migreren van uw website naar een nieuw platform? Zo ja, dan wilt u er zeker van zijn dat uw SEO-strategie klaar is voor de migratie. In dit bericht zetten we drie stappen uiteen die u kunt nemen om ervoor te zorgen dat de migratie van uw site vanuit SEO-oogpunt zo soepel mogelijk verloopt. Plus, we geven u een aantal tips voor het vermijden van eventuele hoofdpijn langs de weg. Dus, of u nu net begint met het plannen van uw migratie of er al middenin zit, lees verder voor alle info die u moet weten!

Een overstap maken naar een nieuw online platform of domein kan riskant zijn. U zou uw plaats in Google kunnen verliezen en gratis bezoekers kunnen verliezen. Daarom is het belangrijk om het op de juiste manier te doen en goed op te letten als het gaat om SEO.

Hoe ziet een website migratie en SEO proces eruit?

Het is belangrijk om te beseffen dat er twee verschillende soorten veranderingen zijn – een migratie naar een nieuw platform, en een verhuizing naar een nieuw domein. Hierdoor zijn sommige stappen anders.

1. Inventarisatie

Maak eerst een inventarisatie van alle url’s op uw website. Vervolgens zoeken we uit welke pagina’s:

-U kwijt wilt

-Welke url’s veranderd moeten worden

-Welke pagina’s de meeste bezoekers trekken.

2. Link opbouw

Zorg ervoor dat uw belangrijkste pagina’s steviger in de toppositie in Google komen te staan door kwalitatieve linkbuilding te doen met voor u belangrijke zoekwoorden.

3. 301 verwijzingen

Elke url op uw website heeft autoriteit in Google, hoe klein ook. Wanneer je een pagina wijzigt of verwijdert, zorg er dan voor dat je een 301 verwijzing gebruikt, zodat de oude url nog steeds autoriteit heeft.

4. Afbeeldingen

Zoals elke webpagina heeft ook elke afbeelding een url en zijn afbeeldingen ook vindbaar in Google. Het is dus belangrijk om ze niet te vergeten tijdens een website migratie. Afbeeldingen zijn en worden steeds belangrijker voor uw vindbaarheid in Google.

5. Interne links

Interne links worden niet vergeten. Deze moeten worden geoptimaliseerd en ook worden aangepast wanneer uw url-structuur verandert.

6. Site Audit

Dit is een audit van verschillende zaken die van invloed kunnen zijn op hoe goed uw website werkt en hoe toegankelijk hij is voor zoekmachines.

7. Moment van Migratie en Live Gaan

Nu is het moment om te migreren naar een nieuw domein als u dat aan het doen bent. Zo niet, wacht dan tot de migratie is voltooid voordat u live gaat.

8. Google Zoek Console

Als u migreert naar een nieuw domein, moet u de verhuizing opgeven met behulp van het hulpprogramma Adreswijziging van Google.

Het is een goed idee om een tweede technische site audit te doen direct nadat uw website live is gegaan. Dit zal u helpen om eventuele kleine fouten op te sporen die grote gevolgen kunnen hebben. We houden ook dagelijks de positie van de website nauwlettend in de gaten. Als er een daling in de ranking is, ondernemen we onmiddellijk actie.

Het hebben van een goede website is belangrijk voor het krijgen van gratis bezoekers van Google. Als u uw rankings verliest, kan het u geld kosten om ze terug te winnen of om het verloren verkeer goed te maken met advertenties.

 

https://outsidedigital.nl/service/seo-migratie/