V.I.P. Baits
Image default
Games

3 massages voor spierherstel

Je tilt, je rent, je rekt, je eet gezond – maar er is één cruciaal element dat ontbreekt in je atletiekregime: massage. Er is in de loop der jaren veel onderzoek gedaan naar massage in relatie tot beweging, waarbij alle onderzoeken een groot aantal voordelen hebben aangetoond, waaronder ontspanning, verlichting van stress en een groter bewegingsbereik. Van bijzonder belang voor atleten is een studie van de McMaster University in Hamilton, Ontario, Canada, waaruit bleek dat massage therapie ontstekingen vermindert en de groei van nieuwe mitochondriën bevordert, waardoor het uithoudingsvermogen en de prestaties verbeteren door de snelheid waarmee cellen en spieren zuurstof gebruiken te verhogen en de hersteltijd te verkorten. Hier zijn vijf soorten massage die elke atleet zou moeten overwegen toe te voegen aan zijn of haar programma om de best mogelijke resultaten te krijgen.

1. Zweedse massage

Deze vorm van massage maakt gebruik van lange streken, kneden en rollen, en beweegt in patronen vergelijkbaar met hoe je bloed circuleert in je lichaam. Dit helpt om metabolische afvalstoffen uit je spieren te spoelen, helpt bij het herstel van training en blessures en bevordert ontspanning en verlichting van mentale en fysieke stress. Voor deze behandeling trekt u alle (of de meeste) kleren uit en gaat u met uw gezicht naar beneden op een verhoogde tafel liggen, waarbij u zich halverwege omdraait. Heb je behoefte aan een goede massage? Kom dan eens langs bij massage enschede. De therapeut gebruikt lotion of olie om wrijving of trekken te voorkomen, en oefent een stevige maar zachte druk uit.

2. Reflexologie massage

Bij deze Chinese methode richt de therapeut zich op de reflexzones in de voeten, die verbonden zouden zijn met specifieke lichaamsdelen en interne organen, waardoor endorfine wordt gestimuleerd, energie wordt verhoogd, gifstoffen worden geëlimineerd en de stofwisseling wordt gestimuleerd. Wil je een goede massage? Kom dan eens langs bij deze massagesalon Enschede. Het helpt ook een kalme en serene mentale kijk te bevorderen door het centrale zenuwstelsel te ontspannen en neurale paden te verbeteren. Reflexologie is zeer rustgevend en vereist niet dat u iets anders uittrekt dan uw schoenen en sokken.

3. Diepe Weefsel massage

Dit is een vrij krachtige, gerichte massage die zich richt op de diepere lagen van de spieren en het bindweefsel om verklevingen te breken en chronisch gespannen spieren los te maken. De therapeut gebruikt zijn of haar handen, onderarmen, ellebogen en vingertoppen om de te behandelen gebieden aan te wijzen, en oefent een matige tot zeer stevige druk uit. Diepe weefselmassage wordt vaak gebruikt voor de behandeling van temporomandibulaire gewrichtsaandoeningen (TMJ), ischias, repetitieve stressblessures (zoals carpale tunnel of tenniselleboog) en zelfs fibromyalgie. Bij deze massage ligt u op een tafel en gebruikt de therapeut olie of lotion, maar het gaat minder om ontspanning en meer om genezing.

https://puravidawelzijn.nl/

Related posts

4 Pro Tips voor het starten van jouw Coaching Business

Ik moet een VOG aanvragen van mijn werkgever!

Is zelf beleggen iets voor jou?

Je thuis voelen in je eigen huis, dat moet normaal zijn

De leukste verjaardagscadeaus voor je kind

Beleggen: Wat houdt dat in?