Als we het hebben over online marketing, dan zijn er veel tools die je kan inzetten. Denk hierbij aan zoekmachine marketing, social media marketing, content marketing, banners en linkbuilding. Het inzetten van meerdere tools die op elkaar zijn afgestemd noem je een marketingmix. In dit artikel vertellen we je meer over zowel online als offline marketing. Online marketingWat is online marketing? We scharen alles wat je online doet om je bedrijf te promoten onder online marketing, dus als je een bericht plaats op je Facebook over een nieuwe dienst, een product op marktplaats verkoopt, je auto’s aanbied op Gaspedaal of je eigen website optimaliseert om hoger in Google te komen; dit wordt allemaal geschaard onder online marketing. Hoe zet je online marketing in?Welke tool het best past bij jouw bedrijf, ligt heel erg aan de branche waarin je zit. Zo zal voor een tuincentrum social media marketing goed werken en meer rendement opleveren dan bijvoorbeeld SEO of SEA. Maar kijken we naar een naar een webshop waar veel vraag naar is, dan is SEO en SEA weer veel interessanter. Het laatste voorbeeld: een autobedrijf heeft het meeste aan de online platformen zoals Autotracker en Gaspedaal. Zodra je weet wat er goed bij jouw bedrijf past kun je een begin gaan maken, maar waar begin je dan? Het is een heel makkelijk te beantwoorden vraag en als ik je het antwoord geef, zal je denken; tuurlijk! Het begint bij: een professionele website laten maken die de kernwaarden van je bedrijf goed weergeeft! Je kan namelijk wel met je website hoger in Google komen, maar als deze niet representatief is dan heb je er niet veel aan. En niet alleen als je inzet op zoekmachinemarketing is het belangrijk, want je website is echt je visitekaartje. Kom je namelijk iemand tegen tijdens een businessclubmeeting of als iemand je tegenkomt via je social media marketing; iedereen neemt toch even een kijkje op je website. Vaak willen ze weten of ze de aanschaf wel bij een betrouwbaar bedrijf doen of willen ze wat meer informatie. Is offline marketing ook nog interessant om je bedrijf te promoten?Hoe vaker je gezien wordt, hoe beter het is! Dus ja het werkt zeker wel om je bedrijf te promoten via offline. Er zit uiteraard wel een maar aan. Je kan namelijk niet goed meten wat je return-on-investment is en de investeringen zijn vaak best hoog. Het werkt dus wel, maar dan moet je wel het juiste moment kiezen en zorgen dat je jouw offline en online marketing op elkaar afstemt. |
https://allinone-media.nl/ |