7.3 C
Nederland
november 28, 2024
V.I.P. Baits
Image default
Wonen

4 Manieren om jouw website gebruiksvriendelijker te maken

Er zijn steeds meer mensen die de voorkeur geven om hun zaken online te doen. Om deze reden is een gebruiksvriendelijke website niet alleen wenselijk maar zelfs een voorwaarde om succesvol te zijn. Om de bezoekers van je website om te toveren in inkomststromen, gebruik de volgende tips die er direct voor zullen zorgen dat jouw website gebruiksvriendelijker is.  

Maak jouw website reactief

Aangezien tegenwoordig meer dan de helft van de online zoekopdrachten afkomstig is van mobiele apparaten, is het van belang dat de mobiele webversie van jouw website gemakkelijk te gebruiken is een gestroomlijnde klantervaring weet te verwezenlijken. Voor een vlekkeloze online ervaring, zorg ervoor dat je rekening houdt met touchscreens en gebruik maakt van afbeeldingen en video’s die responsief zijn. Kies daarnaast voor duidelijk leesbare typografie die alle benodigde informatie overzichtelijk weergeeft. 

Maak de inhoud gemakkelijk leesvoer 

Het overgrote deel van de mensen die een website bezoeken, nemen de webpagina’s vaak globaal door, in plaats van iets woord voor woord door te nemen. Op hierop in te spelen, is het van belangrijk dat jouw informatie op een duidelijke en beknopte manier is opgeschreven. Op deze manier zorg je ervoor dat websitebezoekers gemakkelijk de informatie vinden die ze zoeken. Maak bijvoorbeeld gebruik van opsommingen en handige conclusies die verwijzen naar de belangrijkste informatie. 

Voeg een zoekfunctionaliteit toe

Wanneer het team webdevelopment bezig is met het ontwikkelen van de website, vergeet dan niet dat ze een zoekfunctionaliteit implementeren. Op deze manier kunnen webbezoekers snel en precies vinden wat ze zoeken, zonder jouw hele webpagina door te hoeven nemen. Onthoud dat wanneer bezoekers niet kunnen vinden wat ze zoeken, ze ervandoor gaan en de zoektocht elders voortzetten! 

Vermeld jouw contactinformatie

Als er één ding dat belangrijk is voor jouw website, dan is het wel jouw contactinformatie. Je kunt namelijk veel klanten mislopen als je er niet voor zorgt dat je gemakkelijk bereikbaar bent. Misschien lopen jouw klanten wel vast in het aankoopproces of hebben ze meer informatie nodig over jouw producten of diensten. Dan wil je natuurlijk voorkomen dat klanten je niet kunnen vinden. Zorg er dus voor dat alle contactmogelijkheden op een duidelijke plaats op jouw website komen te staan. 

Zorg voor verwijzingen naar jouw sociale media

Jouw sociale mediakanalen spelen een belangrijke rol in het bereiken van de klant en het verhogen van de betrokkenheid. Een goede sociale mediastrategie kan ervoor zorgen dat je een sterkere klantrelatie weet op te bouwen, waardoor je meer klantloyaliteit ontwikkelt. Dit verhoogt de winst, verbetert het verkoopsucces en maakt duurzame groei mogelijk. Als jouw onderneming actieve sociale media-accounts heeft, voeg ze dan toe aan jouw website om jouw aanhang te laten groeien. Bovendien zijn de sociale mediakanalen een uitstekende manier om op een informele manier met elkaar in contact te kunnen komen en waardevolle interacties te delen.

https://www.maatwerkonline.nl/webdevelopment/